Advertise Here

Muslim Herbs Product

- Another Blogger Blog's


Kismis merupakan buah anggur yang sudah dikeringkan.
Kismis manis disebabkan kepekatan gula yang tinggi (60% daripada berat asal kismis) dan akibat disimpan lama gula menjadi kristal.
Justeru, walau buah kelihatan kecut, kandunagngula terdiri daripada fruktosa dan glukosa tidak berubah.
Kismis yang dikeluarkan oleh HPA melalui proses pengeringan semulajadi mengunakan sinar matahari justeru keaslianya terpelihara dan dapat mengekalkan kulaiti kismis.

Khasiat Kismis:
Kismis digunakan sebagai sumber diet bagi mendapatkan asid lemak dan tokoferal sebagai antioksidan. Bahkan menyamai buah prun dan apricot.
Kismis baik untuk hati, memperbaiki sirkulasi, nelawas pembuangan, memperbaiki keanjalan kulit dan meningkatkan memori.
Berupaya melawan bacteria mulut yang menyebabkan pereputan gigi kerana kismis mengandungi asid oleanik dan betulin yang menghalang tindakan bacteria streptococcus ini dibuktikan oleh kajian makmal yang menolak kesan gula dalam kismis boleh mereputkan gigi.
Mengandungi zat besi yang amat diperlikan untuk membina darah yang membekalkan ke otak. Kekurangan oksigen boleh menyebabkan tergendala aktiviti harian, mudah mengantuk, pelupa dan lemah.
Kismis yang diimport ini juga (Kismis yang dikeluarkan oleh Negara-negara seperti Amerika Syarikat, Australia, Chili, Argentina, Syirai, Turki, Iran dan Afrika Selatan) memliki karbohidrat. Fiber, lemak, protein, kalsium dan natrium yang merupakan mineral penting untuk badan.

Cara Pengunaan:
Jadikan amalan pada waktu pagi, diambil sebelum makan.

“Menguatkan Kecerdasan Fizikal & Minda. Sesuai diamalkan Untuk Semua Peringkat Umur”

Kod Produk: FH09

Harga:
S.M: RM 12.00
S/S: RM 13.00

0 comments:

Post a Comment